štvrtok 21. júla 2016

Recenzia: Nezhasínaj (Lights Out)

Keďže sme na dovolenke, tak sme si dnes vyšli trochu do mesta a jednou cestou sme sa už zastavili v kine. Mali sme na výber už len Star Trek alebo Lights Out. Keďže sme ja aj brat skôr Star Wars team a boli sme aj s rodičmi, vybrali sme si radšej niečo, kde nie je potrebné rozumieť kontextu. Po dopozeraní musím povedať, že to bola dobrá voľba.
Asi hneď v prvej scéne sa objavil Billy Burke (hral otca Belly v Twilight). Úvod bol trošku...no smiešny. Smiala sa celá sála a potom už bolo trochu ťažké naskočiť na to, že tam niekoho rozsekali. Ale bol to spomínaný Billy Burke, takže film sa až tak zle nezačínal. Keď sme sa dosmiali, filmu sa podarilo nabudiť celkom dobrú atmosféru strachu. Úvod sa nenaťahoval, to, že strašenie prišlo tak skoro, bolo ešte strašidelnejšie.
Neokukaní herci sa svojich úloh zhostili naozaj dobre, celkovo najpresvedčivejší bol výkon hlavnej hrdinky Rebeccy (Teresa Palmer), ale jej matka Sophie (Maria Bello) bola tiež slušný psychoš. Neviem sa celkom vyrovnať s postavou chlapca Martina (Gabriel Bateman). Presnejšie, nie som si istá či bolo jeho konanie "normálne" alebo nie. Keď mám v izbe bubáka, neviem, či by ma v prvom rade trápila nespavosť. Gabriel je však veľmi šikovný herec,  Milou postavičkou bol Rebeccin frajer (na fb by sme to nazvali skôr - je to komplikované/vo voľnom vzťahu). Postavy sú silnou stránkou celého filmu, čo vyhlasujem naozaj úprimne. Film sa upína na jediného nepriateľa, nehľadá ho aj medzi postavami.
Enemy je v tomto prípade Diana. Diana je bezpochyby suka, bola ňou za života a je ňou aj po smrti. Viac spoilerovať nechcem, pochopili ste to už z traileru. Diana nás kvalitne strašila celý film, ktorý bol tak akurát dlhý, nenudili sme sa ani chvíľu. Jej základná vlastnosť - že je hmotná a viditeľná len v tme - poskytovalo tvorcom priestor a skvelé možnosti na hru so svetlom, čo nevyhnutne k hororom patrí. Za mňa to zvládli veľmi dobre.
Film mal navyše celkom pozitívne zakončenie a dokonca to na hororové pomery môžme nazvať happy- endom. Hlavne bol ukončený úplne jasne, žiadne otvorené konce a zbytočné pokračovanie. Tak trochu komediálny nádych to odľahčil a vlastne len posilnil zážitok z filmu.
Horor mal dobrú atmosféru, bol sprevádzaný tak trochu klišé scénami a pár nedotiahnutými detailami,ale podľa mňa si zaslúži tak 7/10. Možno aj viac, keďže si dnes asi nechám zapnutú nočnú lampu. Musím podotknúť, že celý film som sa bála nielen Diany, ale aj svojho brata. Ten ma totiž celý čas šťuchal, že mu strašne treba prdnúť a bála som sa, že sa raz zľakne tak, že to vypustí v plnej sále. Za seba odporúčam ísť na film, za svojho brata odporúčam nejesť pred filmom strukoviny a kyslú kapustu.
Btw, naši síce zvyšovali vekový priemer celej sály, keďže boli jediní 40tnici v sále medzi 15-25 ročnými, čo z nás robilo jediné "deti" s rodičovským dozorom, ale celkovo si film užili aj oni :)