piatok 15. júla 2016

Nina, prečo nosíš legíny ?

Poznáte ten joke ? Viete, tento:
Nina mala 20 tyčiniek Mars, 8 vymenila za 11 tyčiniek Snickers, 6 predala a kúpila si 3 BigMac-y a ostatné zjedla. Otázka: Prečo nosí Nina legíny ?
Alebo tento:
Chudá žena si myslí, že je tučná. Tučná žena si myslí, že je obézna. Obézna žena si myslí, že môže nosiť legíny.
No už Vám asi dochádza. Tento joke som raz povedala svojmu bratovi, ešte niekedy dávno. A dnes sa ma spýtal: Nina, prečo nosíš legíny ? (Nina sa nevolám keby niečo)

Okej, nemám rozmer S. A dobre, boli to  také teplákovité capri legíny. Musím povedať, že som sa zasmiala, lebo u nás sú takéto žartíky dovolené a nie je to nič, za čo by som si išla poplakať.

Ale k téme. Dnes som vlastne chcela písať o niečom celkom inom. O niečom vtipnejšom. Napriek tomu som sa rozhodla reagovať na to, ako si ľudia robia srandu a posmešky z nedokonalostí iných. Ono – použila som slovo posmešky, ale realita je omnoho horšia. To, že sú ľudia krutí, nemusím nikomu hovoriť. Asi sú to nejaké vlčie zákony či čo – jedz, alebo budeš zjedený,  zabi alebo budeš zabitý, šikanuj alebo budeš šikanovaný … Prosím, po prečítaní tohto blogu nikoho nejedzte ani nezabíjajte.
Ja vždy vravím, že základom toho, aby bol tento svet krajší, musí mať každý jeden človek spravodlivo nadelené tieto vlastnosti: súdnosť a empatiu. Takže, ak má – povedzme Nina 100 + kg a dá si legíny (nedostatok súdnosti), nemožno sa čudovať, že sa to niektorým ľuďom bude zdať smiešne. Ale aj keď Nina má 100 + kg, niečo nosiť musí a boli by ste špina, keby ste sa Nine vysmievali aj keď má na sebe rifle a predĺženú blúzku (nedostatok empatie).

Ľudia, ktorí vyčnievajú z radu, to majú ťažké. Ale majú to ťažké aj bez toho, aby im nakladali ostatní. To, že sa budete Nine vysmievať a kritizovať ju, jej pomôže akurát nenávidieť seba a svoje telo. A to je podľa mňa strašná vec. Každý by si mal sám seba vážiť a mať sám seba rád. A nikomu by ste v tom nemali brániť len kvôli tomu, že sa VÁM nepáči, aký je. Týka sa to najmä  dospelých, ktorý sa to naučili už ako deti a teraz to učia svoje deti. Medzi deťmi outsideri vynikajú vždy najviac. Deti si vraj samé ubližovať nedokážu, lebo ako jediné sú bez predsudkov – tabula rasa. Ak teda niekoho šikanujú, tak hádajte dva krát, kde sa to naučili. Myslíte si, že by Ninu trápili ryšavé vlasy, hrubé okuliare, školská taška po súrodencovi, šušlanie, koktanie, pehy, odlišná rasa či národnosť, rovnaké pohlavie adoptívnych rodičov, neatletická postava alebo to, že nevie písať slohy (dodnes ma to mrzí, Monika), keby jej ostatní nedávali najavo, že je to niečo zlé ?
Podľa mňa žiadna zmena nemá vychádzať z nenávisti. Ak si myslíte, že ste Nine pomohli, lebo jej budete hovoriť že je tučné prežraté prasa (alebo niečo horšie, ľudia sú takí vynaliezaví keď sa jedná o nadávky) a ona kvôli tomu začne chudnúť (a vyhádže všetky legíny), tak túto zmenu vyvolala jej nenávisť k sebe samej, aby jej už prestalo ubližovať to, čo o nej hovoria. Ak začne chudnúť, aby si zlepšila zdravie a cítila sa lepšie (a vyhádže všetky legíny), tak zmena bude vychádzať z jej lásky k sebe samej alebo k svojmu okoliu. To, že môj frajer prestal hrať World of Warcraft, tiež vychádzalo z jeho lásky ku mne (spokojná žena = milá žena). Hoci, on tvrdí aj to, že pribral len kvôli tomu aby sa mi na ňom pohodlnejšie opieralo :D

O tejto téme ešte určite chcem hovoriť. Teraz to však uzavriem tým, že byť iným je dobré a jediné, na čom naozaj záleží, ste VY a to, že vy sa máte radi takého aký ste. Na všetkých ostatných sa môžte vysrať – ale ak to má fungovať, nesmiete zabúdať na súdnosť a empatiu.

Ďakujem, že ste si prečítali môj článok. Tu je Nina (táto Nina nemá súdnosť alebo sa jej to proste páči, takže sa môžete kľudne zasmiať). Ale prosím, prosím, buďte na seba dobrí :)

Lyri

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára