piatok 19. augusta 2016

Recenzia: War Dogs

Odchádzali ste niekedy z kina tak, že ste sa cítili oklamaní ? Nie sklamaní, ani nahnevaní... len proste oklamaní. Vysvetlím.
Nejak sme sa na tento film nechystali, proste sme mali večer čas a na niečo sme si chceli vyjsť a veľa toho už na výber nebolo. Film je z dielne režiséra Todda Philipsa, ktorý má na svedomí všetky tri diely Hangover. Videla som trailer na tento film myslím že pred filmom Now You See Me 2 (Podfukári 2), ale inak som o ňom veľa nevedela. Trailer bol však urobený veľmi dobre, herecké obsadenie bolo viac ako sľubné, takže som čakala nejakú fakt dobrú komédiu.
Trailer však klamal, alebo bol minimálne zostrihaný veľmi rafinovane. Prišlo mi to, že dvaja mladí, hlúpy chalani, čo vyzerajú ako feťáci (a oni boli naozaj zhúlení) sa uchádzali o kontrakt na dodávku zbraní a vybrali ich, lebo ich ponuka bola najnižšia. Idioti sa však prerátali o vyše 50 miliónov a film bude o nejakých šialených situáciách ako ich zháňajú a pašujú do Iraku. Takýto sled udalostí naznačoval trailer. Ale vlastne to bolo celé trochu inak. Netvrdím že horšie, ale inak. Nechcem zbytočne písať spoilery. Btw, film je zaujímavo rozdelený ako keby na kapitoly, niečo ako kniha.
Ja som sa celkovo tešila najmä na tie akčnejšie časti, ktoré netvrdím že tam neboli, ale boli len v prvej polovici, ktorá by sa ešte ako tak dala považovať za komédiu. A presne toto ma prekvapilo najviac, že druhá polovica filmu už v podstate nebola komédia. Jasné, fuck sem, fuck tam, človek sa občas aj zasmeje, ale bol to v podstate vážny film, s vážnou problematikou, ktorý sa tvári ako komédia, aby sa lepšie predal. Či sa ho podarilo predať uvidíme, keď štúdio začne počítať tržby.
Späť k filmu. Bude iný ako čakáte, lebo čakáte komédiu a film je vlastne smutný a ťažký, ale myslím, že sklamaní nebudete. Film stojí za pozretie, herecké výkony boli veľmi presvedčivé. Miles Teller veľmi pekne zahral novopečeného otca, ktorý sa namotá na medové reči svojho kamaráta z detstva, ktorého hral Jonah Hill. Ten je tak trochu blázon a úplne nemorálny podvodník a klamár. V podstate tak trochu pán Chow z Hangoveru. A Bradley Cooper je veľmi dobrý bonus, ale nemá veľký priestor.
Hudba bola opäť veľmi dobre poskladaná, dej do seba zapadal, neostali v ňom diery. Za mňa 9/10.
PS: Film bol so slovenskými titulkami. FAKT neviem čo sa stalo, ale názov War Dogs bol preložený ako Nezhasínaj. Buď sa vloudila chybička a dali tam preklad názvu Lights out, alebo neviem.