piatok 15. júla 2016

Moja vlastná kniha, môj starý a nový blog

Nie som veľmi poriadny bloger. Nie som vlastne ani veľmi poriadny človek. Napriek tomu som sa do blogu pustila, hoci to nebol prvoplán. Začalo to takto. Už niekoľko rokov mám totiž v hlave jeden námet, ktorý sa postupne rozširoval a napokon sa mi v hlave uložil dosť rozsiahly materiál. Bol však stále len v mojej hlave.
Mala som horšie obdobie. To máme občas asi všetci. Frajer mi raz podaril, žeby som mala začať písať. Poslúchla som to a bola to tá najlepšia terapia akú mi kto mohol naordinovať.
Časom mi napadlo, že (hoci som od dokončenia veľmi ďaleko) by som to, čo som napísala, mohla vydať. Sotva sa to však niekedy podarí. Napriek tomu som si bola istá že to, čo som vytvorila, by som si nemala nechať pre seba, ale mala by som sa o to podeliť s ostatnými. Keďže tak, ako mnohí z vás, som už v podstate prešla z TV na YouTube, mnoho Youtuberov často spomína, že YT môže robiť každý. Samozrejme že by som sotva uspela ako letsplayer, na makeup tutoriály by som potrebovala niekoľkoročné školenie, a netuším, čo by bol obsah mojich vlogov, ani som sa nad tým nezamýšlala. V jednom momente mi však napadlo, že môžem urobiť niečo iné - môžem ja sama nahrať svoju audioknihu a ponúknuť ju tak vám všetkým.
Pre túto myšlienku som sa veľmi nadchla. Lenže keď som pristúpila k jej realizácií, sranda skončila. Nastúpilo ďalšie ťažké obdobie, štátnice, kde som mala naozaj tvorivý blok a v písaní som sa neposunula, dokonca som sa kritizovala za to, čo som už napísala. Ďalšia vec, ktorá ma veľmi ubrzdila, bol nákup vhodnej techniky a veľmi frustrujúce učenie sa editovania v rôznych programoch. Napokon som sa vrátila k tomu, čo som napísala a dala si pár faciek. V tom období to bolo len také rýchle spontánne písanie a ak to má byť kvalitné, je potrebné to celé prekopať a urobiť z toho konzistentný celok.
K audioknihe, ktorá zatiaľ neexistuje, som vytvorila blog, YT chanel a FB účet. Dva z týchto odkazov bez audioknihy nemajú veľké využitie. Začala som teda písať miničlánky z bežného života, len tak o veciach, ktoré ma štvali alebo bavili. A páčilo sa mi to, videnia stúpali, spätná väzba bola pozitívna. Viete si predstaviť to sklamanie a frustráciu, keď môj blog vypadol najskôr na týždeň, po dvoch dňoch fungovania na ďalší týždeň a hneď na to prestal fungovať znova a nefunguje dodnes.
Všetci, ktorí si zvykli chodiť na môj blog, sú dnes neúspešní keď naň chcú kliknúť. Najsmutnejšia som z toho bola ja, keďže som jednak nemala KDE písať, a jednak ani PRE KOHO.
Na svoj starý blog neviem dať ani len odkaz, kde ma nájdu. Preto vás prosím. Ak sa vám TENTO blog a jeho obsah páči, dajte o ňom vedieť niekomu, o kom si myslíte, že by sa mu mohol páčiť tiež. Ak sa vám páči, kliknite na sledovanie aby ste vždy vedeli, že pribudol nový článok. Ak ho nechcete zdieľať, nemusíte. Ale dajte o ňom vedieť aspoň jednému človeku, ktorý by ho ocenil. Veľmi vám ďakujem a usilovne pracujem na tom, aby bola audiokniha spustená čo najskôr :)

Lyri

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára