sobota 16. júla 2016

O veľmi zlých zlozvykoch

Dnes ráno som vstala a tušila som, že to bude nanič deň bez inšpirácie. Myslela som, že vezmem dva už napísané články a budem si len čítať. Ja šikovná som si však blog zatvorila a aby som v sebe prehĺbila hanbu, povedala som vám o tom tu. O jednom zo svojich najväčších zlozvykov. Tak prečo nehovoriť dnes o zlozvykoch ?
Drogy, alkohol, cigarety, gambling, mobil na záchode... Všetko vážne veci. Podceňovať ich samozrejme nechcem, ale žeby sa mi o tom dva krát chcelo rozprávať a robiť tu z blogu prednáškovú sálu, to asi nie. Koniec koncov, zlozvykov je predsa oveľa, oveľa viac.
  • MEŠKANIE -  moja starká vždy vraví, že je lepšie prísť o pol hodinu skôr, než minútu meškať. Ja vravím, že keď sa podarí prísť na čas aspoň na vlastné promócie (mne sa to nepodarilo), je to úspech. 
  • PROKRASTINOVANIE - najväčšia smrť. Keby som mala možnosť zmeniť len jednu veci, nepriala by som si ani postavu modelky VS, fotografickú pamäť ani schopnosť dobre šoférovať (neboli by na škodu), ale sebadisciplínu, ktorej nemám ani toľko, aby ma to prinútilo učiť sa na vlastné štátnice (vysvetlenie čoskoro).
  • NEPORIADNOSŤ - na stole, v kabelke, v skrini, v aute. Celé dobre. Vraj ľudia, ktorý majú organizovaný neporiadok, sú inteligentnejší. Neporiadok však väčšinou vedie k chybám, ktorý ostatných presviedča skôr o vašej hlúposti. 
  • NIHILIZMUS - zaradila by som to medzi zlozvyk, lebo viera v nič je v podstate dosť zlé. Skoro ako depresia, len bez smútku. 
  • PODCEŇOVANIE/PRECEŇOVANIE - seba či iných, neviem, čo je horšie. Niekam sa vytráca súdnosť a empatia. Asi v zrkadle. 
  • PREDSUDKY - ďalšia smrť spoločnosti. Nie sú to len homofóbia, xenofóbia či rasizmus, ale aj oveľa prostejšie veci, ktorými sme denne obklopení a ktoré z tohto sveta robia horšie miesto a z nás horších ľudí. 
  • FÍLIE - alebo ak chcete, tak až prehnaná náklonnosť a láska k niečomu. Nikdy nie dobré. Okrem bibliofílie mi asi nenapadá nič dobré, keď sa niečo končí na -filia (všetkým vám napadne taká pedofília, ale aj z rusofílie mám husiu kožu)
  • HOROSKOPY - presvedčenie, že hviezdy vzdialené stovky svetelných rokov, ktoré kedysi dávno niekto pomocou čarovných húb veľkej dávky fantázie pospájal do abstraktných obrazcov, majú vplyv na váš život. Vtip spočíva v tom, že nielen na váš, ale na každého, kto sa narodil v tom istom mesiaci. Všetci by ste teda mali mať rovnakú povahu, schopnosti, vzhľad. Aj by ste mali, keby neexistovali také zanedbateľné vplyvy ako genetika, výchova a vzdelanie. Horoskop vám náhodne vygeneruje šťastné čísla a povie vám, na ktoré choroby vy a všetci narodení v tom istom mesiaci ochoriete. Ty, a ďalších koľko ? Pol miliardy ľudí ? 
  • POVERČIVOSŤ - samozrejme nespochybniteľný vplyv na psychiku majú náhody ako čierna mačka, ktorá potrebuje prejsť na druhú stranu ulice, piatok 13-teho, vyvrátená ponožka a tak ďalej. Mala som spolužiačku, čo si na stôl počas skúšky a zápočtov vykladala plyšáky. Kým je to neškodné, nemám nič proti. Ale keď si matky na modrom koníku radia, že dieťa plače, lebo je urieknuté a treba mu potrieť oči ocikanou plienkou, to je dámy veľmi, veľmi zlé. 
  • 7 KAPITÁLNYCH HRIECHOV - pýcha, lakomstvo, smilstvo, závisť, obžerstvo, hnev, lenivosť. Veľmi zlé zlozvyky. Btw, dnes som si spravila úplne najlepší gyros aký sa mi kedy podaril, perfektne som sa zas prežrala, ale môjmu otrasnému bratovi sa zase ušlo najviac, lebo ten hnusák našiel tú porciu, ktorú som si odložila ! Aj by som spravila ďalší, ale už sa mi nechce a aj tak idem za chvíľu ku kamoškinmu frajerovi... (don´t hate, just kidding) 
Zbaviť sa zlozvykov nie je vôbec ľahké. Zoberte si, že nechty si hryziem nepretržite dva roky. Ak by som teraz mala niekoho presvedčiť, aby z večera do rána odhodil predsudky, prestal s fajčením a bol milším človekom, asi by som zlyhala. Je to aj tak na každom z nás si zlozvyk zracionalizovať, nájsť na ňom to negatívne a škodlivé a s dávkou silnej vôle sa ho postupne zbaviť :) 

Lyri

4 komentáre:

  1. Zatiaľ to vyzerá na zlozvyk písať blogy :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. uuuuuuu :D myslím, že medzi zlozvyky zahrniem hejtovanie a bigotnosť :D pls, môj blog sa ti páčiť nemusí, ale pletieš tu veci. O prirodzenej ani neprirodzenej rodine, tobôž o partičke opilcov z krčmy (wtf) tu nikto nič nehovorí, ty základná bunka spoločnosti :)

      Odstrániť
    2. Aha. Rozumiem. Nevieš, čo je zlozvyk. Alebo sa mýlim? :)
      Takže od začiatku. Najprv definuj zlozvyk a potom sa môžeme obzerať po zlozvykoch tých druhých.
      A keďže okrem nás dvoch tu nikto iný nie je, medzi druhých budeš patriť iba Ty :)

      Odstrániť
  2. Homofóbia je zlozvyk? Považovať prirodzenú rodinu za základnú bunku spoločnosti je zlozvyk? A partička opilcov z krčmy je dobrozvyk? :)

    OdpovedaťOdstrániť