sobota 10. septembra 2016

Amsterdam

Ako ospravedlnenie za dlhšiu neaktivitu prosím prijmite niekoľko amatérskych záberov ktoré vznikli pri mojej návšteve Amsterdamu. Bolo to úplne najkrajšie mesto, v akom som kedy bola. Niekde som čítala, že kto bol raz v Amsterdame, ten sa tam ešte vráti. V mojom prípade to bude určite pravda.


Het Scheepvaartmusem (The National Maritime Museum) - bezpochýb jedno z najzaujímavejších múzeí, aké som v živote navštívila. V žiadnom prípade ho neobchádzajte, rozhodne to nie je len nudné vystavovanie exponátov. 


Van Gogh Museum - tu sme tak nejak došli k tomu, že asi tak celkom nerozumieme umeniu, v každom prípade sme si všimli, že ani ľudia okolo nás. Mimochodom, užite si Slnečnice, fotila som ich veľmi nenápadne, lebo fotiť bolo zakázané. Ale čo by sme to boli za Slovákov, nie ? 

 


Royal Artis Zoo - ja nie som veľmi fanúšikom zoo a klietok ako takých, ale táto zoo funguje tak trochu na inom princípe ako som bola zvyknutá. V prvom rade si všimnete, že je tu omnoho viac zamestnancov ako inde, a skoro pochopíte prečo. Zoo je tu skôr niečo ako džungla, prechádzate sa medzi zvieratami a rastlinami. Behajú okolo vás klokany, lietajú vtáky, skáču opice, levy sú od vás oddelené len hlbokou vodnou priehradou. A ošetrovatelia dohliadajú, aby ste sa ich nedotýkali. Ale vy sa dotknete tej opice (však drahý!), lebo ste predsa zo Slovenska :D 



Aj sme zamaškrtili. Teda ak je pravda že oči jedia, lebo toto sme videli len z výkladu. Btw, čo sa jedla týka, je Holandsko moja obľúbená krajina, lebo hranolky (ale také tie hrubé a domáce, nie skurvené polotovary) sú tu doslova národné jedlo. Ale ak pôjdete okolo, nezabudnite ochutnať Stroopwafle, ale určite  majte pri sebe vodu. Ó, a úplne famózne belgické wafle (najlepší dezert na svete!!! ).


Moja latina nie je ktoviečo, ale keď som videla toto, mala som dosť :D :D :D Myslím, že niekoľko podobných výchovných nápisov by nám neuškodilo vytesať do skaly ani v tejto našej krajine.

A niečo málo z ich architektúry:






A to je asi všetko. Vrámci samoštúdia sa pokúsim vytvoriť nejaké krátke pekné video z tejto krátkej peknej dovolenky, uvidím, či bude výsledok hodný toho aby som ho sem dala. Zatiaľ sa majte krásne.

PS: Amsterdam, teším sa, že Ťa znova uvidím. 

Lyri

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára